donderdag 24 augustus 2017

e-zwemles

Ik moet deze Blog nog een beetje gaan aanvoelen betreffende het gebruik. Daarom hierbij wat informatie over e-zwemles.
De e-zwemlesmethode is speciaal ontwikkeld voor ouders die zelf hun kind willen leren zwemmen maar ook geschikt voor beginnende docenten.

De ervaren docenten kunnen met e-zwemles hun toegepaste methodieken natuurlijk ook bijschaven naar de moderne maatstaven en onderwijsvisie.
Zwemles geven is niet moeilijk. Natuurlijk kan zwemonderwijs worden uitgelegd in onderwijskundige terminologie en uitgewerkte didactiek en methodiek. Ook in het reguliere onderwijs wordt op deze wijze gedoceerd. Het kan allemaal erg moeilijk worden gemaakt. Maar daar staat tegenover dat opvoeden door de meeste ouders wordt gedaan zonder speciale opleiding. De meeste ouders zijn dus uitstekend in staat zelf les te geven aan hun kinderen. In de basis volstaat dat de aan te leren vaardigheden door de lesgevende ouder zelf worden beheerst opdat een juist voorbeeld kan worden gegeven. Want de kern van e-zwemles is gefundeerd op voorbeelden geven en niet op mondelinge informatie.
Ook aankomende beroepsdocenten kunnen hun voordeel doen met e-zwemles. Deze methode is gericht op het non-verbaal lesgeven. Dus met volledige gebruikmaking van de mimiek en minimaal stemgebruik. Het zelf voordoen, of laten voordoen door een leerling, vormen de kern. Het verbaal lesgeven is tot een minimum beperkt, bij voorkeur zelfs geheel afwezig. Of zoals badmeester Ted regelmatig in zijn rol als docent beroepsopleidingen verkondigt, plak een pleister op je mond en ga dan lesgeven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie.